نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

کتاب ونوس خزپوش نوشته لئوپولد فون زاخر-مازوخ

درباره :

درباره نویسنده :

لئوپولد فون زاخر-مازوخ (به آلمانی: Leopold von Sacher-Masoch) (زاده ۱۸۳۶ لمبرگ – درگذشته ۱۸۹۵ لیندهایم) یک نویسنده اتریشی – آلمانی بود.

وی رمانهای عاشقانه‌ای نوشته که در آنها شیوه عشقی عجیبی مبتنی بر درد کشیدن عاشق از طرف معشوق وجود دارد که آن شیوه پس از وی به مازوخیسم (خود آزاری) معروف شده‌است.

پدرش لئوپولد رئیس شهربانی ایالت گالیسیا بود و وی ابتدا در آن ایالت مقیم بود و سپس در دبیرستان پراگ و دانشگاه گراتس به تحصیل پرداخت. اولین داستان‌هایش به نام «یک حکایت گالیسی» در ۱۸۴۸ انتشار یافت و او را مشهور کرد. آثار وی آینه زندگانی مردم گالیسی در آن زمان است.

درباره کتاب :

رمان “ونوس خزپوش “یکی از مشهورترین رمان‌های ساشر ـ مازخ است .که سایت عصب‌سنج اقدام به انتشار ترجمه فارسی این رمان مهم و تاریخ ساز نموده است. ترجمه‌ و تصویرسازی این کتاب به ترتیب توسط زهره اکسیری و مجتبی حق جو انجام شده است.


در زبان مازوخ، تاریخ، سیاست، عرفان، اروتیسیسم، ملی‌گرایی و انحراف به شکلی تنگاتنگ درهم تافته‌اند و سحابی‌یی را دورادور صحنه‌هایی تازیانه‌زنی شکل می‌دهند؛ از همین رو وقتی کرافت ـ ابینگ از نام او برای مشخص کردن نوعی انحراف بهره گرفت، از این موضوع برآشفت.در زمینه‌های عشقی مطلوب مازوخ مشهور است: او از این امر لذت می‌برد که وانمود کند خرس یا راهزن یا تحت تعقیب است، طناب‌پیچ و مورد مجازات، تحقیر و حتی درد جسمانی قرار گیرد، آن هم توسط زن موبلند خزپوشی با تازیانه؛ او خودش لباس خدمتکاران را می‌پوشید، از تمامی انواع فتیش‌ها و بدل‌پوشی‌ها بهره می‌جست، در روزنامه‌ها آگهی می‌داد، با زنان زندگی‌اش قرارداد امضا می‌کرد و اگر لازم می‌شد، به تن‌فروشی وامی‌داشت‌شان.
آثار مازوخ نشات‌گرفته از تمامی نیروهای رومانتیسیسم آلمانی است او واجد شیوه‌ای خاص در «جنسیت‌زادیی» از عشق و با این حال جنسی‌سازی کل تاریخ انسانیت است.
**
مازوخیسم به معنی “احساس گناه” نیست بلکه به معنی “علاقه به مجازات شدن” می باشد. مجازات برای برطرف کردن گناه و اضطراب همراه آن است که به این ترتیب راه را برای لذت جنسی باز می کند و وجدان را جنسی می کند. به عبارت ساده تر، می توان گفت که در این دیدگاه، مازوخیسم به معنی سادیسم تغییر جهت داده به سمت “من” نیست، بلکه جنسی سازی این سادیسم جهت داده شده به سمت من است. …ژیل دلوز


برای دریافت کتاب های پلیسی قدیمی اینجا کلیک کنید .



ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان