نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود کتاب قیام در اردوگاه مرگ تربلینکا

درباره :

اردوگاه مرگ تربلینکا (به آلمانی: Vernichtungslager Treblinka) از بزرگترین اردوگاه‌های ضد-یهودی هولوکاست بود که توسط رژیم نازی در زمان جنگ جهانی دوم در خاک لهستان ساخته شده بود.

بیش از ۸۵۰ هزار نفر از یهودیان در اردوگاه مرگ تربلینکا در طول جنگ جهانی دوم به قتل رسیدند. که از این تعداد، حدود نیم میلیون نفر، از یهودیان اهل لهستان بودند.


مروری بر کتاب

وقتی سازندگان رایش هزارساله که می خواستند امپراتوری خود را از وجود یهودیان پاک سازند توفیق کوچ دادن تمامی آنها را نیافتند به نابود ساختنشان همت گماردند.هجوم بر اتحاد جماهیر شوروی در ژوئن سال ۱۹۴۱ این مسئله را یک گسترش واقعی داد.در سرزمین های اشغالی ورماخت در لهستان، اوکراین، بیلوروسی و ممالک ساحل دریای بالتیک چندین میلیون یهودی می زیستند.

اردوگاه مرگ تربلینکا از بزرگترین اردوگاه‌های ضد-یهودی هولوکاست بود که توسط رژیم نازی در زمان جنگ جهانی دوم در خاک لهستان ساخته شده بود.بیش از ۸۵۰ هزار نفر از یهودیان در اردوگاه مرگ تربلینکا در طول جنگ جهانی دوم به قتل رسیدند. که از این تعداد، حدود نیم میلیون نفر، از یهودیان اهل لهستان بودند. نویسنده با استفاده از آن‌چه خود گواهی بازمانده‌گان از اردوگاه تربلنیکا نامیده، به روایت‌های چندگانه از عملکرد اس.اس‌ها و افراد زیر فرماندهیِ آن‌ها از اکراینی‌ها پرداخته است.

رمان در بیست‌وهشت فصل تنظیم شده که مقدمۀ آن از اصطلاح پوگروم (در اصل یک نهضت ضد یهودی روسی است که منظور از آن، یک سلسله عملیات ضد یهودی است که در زمان تزارهای روسیه انجام می‌شد و توأم با غارت و قتل‌عام یهودیان بود و مأموران تزار نیز آن را تشویق می‌کردند. پوگروم‌های بزرگ یکی به سال ۱۸۸۲ در نیژنی گورود و دیگری در ۱۹۰۳ در کی‌شینف اتفاق افتاد ـ م) در شهر ویلنا، مرکز لیتوانی، شروع می‌شود. در این کتاب به گذشتۀ تاریخی به طور متناوب ارجاع می‌شود و ادعا می‌شود که یهودیان در هسپانیۀ قرن پانزدهم و… قتل‌عام شده‌اند و قتل‌عام شصت‌هزار یهودی در گتوی آن‌جا و در ناحیۀ جنگلی به نام پونار، مقدمۀ اجرای طرح هیتلری «راه‌حل نهایی» نمایانده می‌شود

کتاب نوشته ی ژان فرانسوا اشتاینر و توسط مترجم توانمند مهدی سمسار به فارسی برگردان شده است .




 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان