نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود یکجای کتابهای طوبی و معنای شب،زنان بدون مردان،آویزه های بلور،تجربه های آزاد نوشته شهرنوش پارسی پور(متن کامل)

درباره نویسنده: شَهرنوش پارسی‌پور (زادهٔ ۲۸ بهمن ۱۳۲۴) داستان‌نویس و مترجم ایرانی است. داستان‌های پارسی‌پور به زبان‌های گوناگون دنیا ترجمه شده‌است. او از سوی هجدهمین کنفرانس پژوهش‌های زنان در آمریکا، به عنوان زن سال برگزیده شد.

زندگی‌نامه

شهرنوش پارسی‌پور در شهر تهران، از مادری تهرانی و خانه‌دار و پدری شیرازی که قاضی دادگستری بود متولد شد. در رشتهٔ علوم اجتماعی در سال ۱۳۵۲ از دانشگاه تهران دانش‌آموخته شد و سپس تحصیل در دانشگاه سوربن در رشته زبان و فرهنگ چینی را دنبال کرد. پارسی‌پور در سال ۱۳۴۶ ازدواج کرد و در سال ۱۳۵۲ از همسرش جدا شد. او در سال ۱۳۵۹ به ایران بازگشت.

پارسی‌پور نویسندگی را از سیزده‌سالگی آغاز کرد و از شانزده‌سالگی داستان‌هایش با نام مستعار در گاهنامه‌های گوناگون به چاپ می‌رسید. نخستین رمان او «سگ و زمستان بلند» نام دارد که در تابستان ۱۳۵۳ کار نوشتن آن پایان یافت.

پارسی‌پور همچنین در تلویزیون ملی ایران تهیه کننده برنامه «زنان روستایی» بود و در بهمن ۱۳۵۳ در اعتراض به اعدام خسرو گلسرخی و کرامت‌الله دانشیان، و دستگیری نویسندگانی مانند غلامحسین ساعدی، هوشنگ گلشیری، فریده لاشایی و پرویز زاهدی از تلویزیون استعفا داد. مدتی پس از استعفا او را بازداشت کردند و ۵۴ روز در زندان گذرانید. پس از زندان به فکر مهاجرت به کانادا افتاد اما منصرف شد. بار دوم در مرداد ۱۳۶۰ با اینکه خود وابسته به هیچ سازمان سیاسی نبود، به خاطر همراه داشتن نشریات متعلق به برادرش در خودرو، هنگام ملاقات با خواهر زندانیش دستگیر شد و ۴ سال را در زندان به سر برد.

پارسی پور پس از آزادی به کار ترجمه و تاسیس کتاب‌فروشی در یک زیرزمین در خیابان سنایی روی آورد. بعد از چاپ کتاب زنان بدون مردان، کمیته منکرات او را احضار کرد و درباره کتاب و اینکه چرا از ب/ک/ا/ر/ت نوشته‌است او را بازجویی و زندانی کردند. پس از آن بود که شهرنوش به آمریکا رفت.

شهرنوش پارسی‌پور اکنون مقیم ایالات متحده آمریکا است.

در مصاحبه‌ای که واکنش‌های بسیاری برانگیخت، پارسی‌پور عنوان کرد که با صیغه (متعه) موافق است و اگر مردهایی هستند که ازاین قانون سوءاستفاده می‌کنند، مسئله‌ای دیگر است که باید جداگانه بررسی بشود.

 




 

دیدگاه کاربران
  • sasan 17 آوریل 2013 / 01:48

    بد بختی ما ایرانی ها بخصوص بعد از انقلاب این است که به پیشواز مشکلات مان نمی رویم . مسایل را تجزیه تحلیل و کالبد شکا فی نکرده و مصرا در پی اختفاء و لا پوشانی انها هستیم. این غده ها بمرور متورم شده کار دستمان می دهد. مثلا موضوع ب+ک/… تا بو می شود. که چیز خاصی نبوده و نیست. چون با زندگی همه ما در ارتباط است. این هراس باوری و فا صله گیری از کجا ناشی می شود.؟

    • bookman 17 آوریل 2013 / 09:35

      درود ساسان
      خب اگر با مدرنیته بخوایم حرکت کنیم باید این امر چیزی طبیعی باشد ولی مدرنیته از کجا ناشی میشود !؟ از کدام فرهنگ و اداب و رسوم ؟ نظریه هایی که در این زمینه های خاص که با سرشت بشری سرو کار دارند توسط چه کسانی مطرح شدهاند . من به پیامبران و جانشینانشان کاری ندارم ! اما تنها چیزی که میدانم جایگاه عقل در زندگیست و این را کامل میدانم که عقل مطلق در زندگی نباید جاری باشد … اگر نظریه ای را قبول میکنیم درباره نظریه پرداز باید بحث شود و عوامل بیرونی تاثیر گذاشته بر ان دیدگاه مورد بررسی قرار گیرد ! چه بسا سر تا پا طرف دارانه و .. باشد
      به هر حال
      بسیار سپاسگذارم ساسان از اینکه با ما همراه هستید .
      خرم باشید دوست من

  • فائزه 29 آوریل 2013 / 18:43

    سلام
    من کتاب طوبی و معنای شب رو دانلود کردم. اما به نظر میرسه که شماره صفحه ها اشتباه هستند. هیچ کدوم با هم نمیخونه. ممنون

  • مرضیه 28 مه 2017 / 08:12

    صفحات کتاب طوبا و معنای شب بهم ریخته اند. شماره صفحات کتاب هم مشکل دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان