نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود کتاب رمان زن سی ساله نوشته اونوره دوبالزاک

زن سی

درباره رمان:ژولی دختر جوانی است که عاشق پسری هوس باز و نامناسب شده پدر ژولی او را از این مرد برحذر می دارد اما نهایتا ژولی با او ازدواج می کند و چه زود متوجه می شود زندگیش را باخته است و این مرد با زنان دیگر مراوده دارد . ژولی تلاش می کند پاک دامن بماند و سراغی از عشق نگیرد …

[toggle title=”برای دیدن زندگینامه انوره دوبالزاک اینجا کلیک کنید”]

اْنوره دو بالزاک (به فرانسوی: Honoré de Balzac)‏ ‏ (۲۰ مه ۱۷۹۹ – ۱۸ اوت ۱۸۵۰) نویسنده نامدار فرانسوی است که او را پیشوای مکتب رئالیسم اجتماعی در ادبیات می‌دانند.

«کمدی انسانی» نامی است که بالزاک برای مجموعه آثار خود که حدود ۹۰ رمان و داستان کوتاه را در بر می‌گیرد برگزیده‌است. توصیفات دقیق و گیرا از فضای حوادث و تحلیل نازک‌بینانه روحیات شخصیت‌های داستان، بالزاک را به یکی از شناخته‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین رمان‌نویسان دو قرن اخیر تبدیل کرده‌است.

سرگذشت

بالزاک در خانواده‌ای میانه‌حال در شهر تور، فرانسه به دنیا آمد. در هشت سالگی به مدرسه‌ای شبانه روزی فرستاده شد، اما در ۱۸۱۳ مدرسه را ترک کرد و سال بعد همراه با خانواده راهی پاریس شد. در ۱۸۱۹ در رشته حقوق مدرک گرفت، اما به رغم خواست خانواده بر آن شد تا به ادبیات بپردازد.

در ابتدای راه تحت تاثیر والتر اسکات شروع به نوشتن رمانهای تاریخی کرد. رمانهایی که خود بعدها از آنها به عنوان «مزخرفات ادبی» یاد کرد. در این دوران سخت با زنی به نام لور دو برنی آشنا شد. این زن که بیش از بیست سال از او بزرگتر بود، در زندگی بالزاک نقش مادر و نیز معشوقه را ایفا کرد. وی از بالزاک حمایتهای مادی و معنوی فراوان کرد و محبتی که بالزاک در دوارن کودکی از آن محروم بود برای وی به همراه آورد.

اولین اثر قابل توجه بالزاک روانشناسی ازدواج در سال ۱۸۲۹ انتشار یافت. پس از نوشتن چند رمان عامه پسند و فکاهی و تلاش برای کسب درآمد از عرصه چاپ و نشر که به بدهی سنگینی برای او انجامید، انتشار رمان چرم ساغری در سال ۱۸۳۱ شهرت بیشتری را برای او به ارمغان آورد.

بالزاک پس از آن بیشتر شبانه‌روز را به نوشتن می‌پرداخت و با توجه به اقبالی که آثار او به خود جلب کرده بود و خوش‌پوشی و خوش‌گفتاریش میهمان خوش آمد سالن‌های پاریس از جمله سالن دوشس دابرانتس بود. رمان زنان رهاشده به این زن تقدیم شده‌است.

بالزاک در طول زندگی خود با زنان متعددی رابطه عاشقانه برقرار کرد. نقریبا همه این زنان الهام بخش شخصیتهای مونث رمانهای بالزاک هستند. از میان آنها می‌توان به لور دو برنی (مادام دو مورسوف در زنبق دره)، دوشس دو کستری (دوشس دولانژه در اثری به همین نام)، کارولین مربوتی (دینا دو بودره در رمان الهه ناحیه)، و کنتس ژیدوبونی ویسکونتی (لیدی دادلی در رمان زنبق دره) اشاره کرد. وی از رابطه‌اش با مری دو فرنه صاحب دختری به نام مری کارولین شد و از میان زنانی که دلبسته‌شان شد، با کنتس اولین هانسکا همسر اشرافزاده‌ای لهستانی که املاک وسیعی در روسیه داشت، رابطه افلاطونی و مکاتبه‌ای ۱۷ ساله‌ای برقرار کرد. این نامه‌ها تحت عنوان نامه به بیگانه انتشار یافته‌است. هر چند که کنتس هانسکا پس از مرگ شوهرش در ۱۸۴۱ از ازدواج با او سرباز زد، اما در ۱۸۵۰ زمانی که بالزاک سخت بیمار بود به ازدواج با او رضایت داد. چند ماه بعد بالزاک در پاریس درگذشت و در قبرستان پرلاشز به خاک سپرده شد.



 

دیدگاه کاربران
  • paniz 18 ژانویه 2013 / 18:28

    salam khaste nabashied man az shoma pdf 2 ketab havashay dokhtarane va zan 30 sale ro mikham vasam baz nemikone danlowd mikonam besyar sepasgozaram

    • bookman 18 ژانویه 2013 / 18:49

      درود paniz
      متوجه نشدم؟! دانلود کردین و باز نمیشه یا میخواین دانلود کنید که دانلود نمیشه ؟

    • bookman 19 ژانویه 2013 / 23:56

      درود
      لینک دانلود به روز و سرور جدید و پرسرعت جایگزین شد

  • پانیذ 28 ژانویه 2013 / 21:22

    dorood.danlowdesh baz nemishe

  • پانیذ 28 ژانویه 2013 / 21:25

    بسیار سپاسگذارم دانلود شد

    • bookman 28 ژانویه 2013 / 23:23

      درود
      دوست گرامی بدلیل اینکه لینکها مستقیم هستند برای دریافت اطلاعات از سرور کمی تاخیر وجود داره .
      شکیبا باشید

  • ّArte 26 آگوست 2013 / 11:05

    ممنون دوست عزیز.سایت خوب و مفیدی دارین.

  • ماري 8 ژوئن 2014 / 00:36

    سلام
    ممنونم از سایت خوبتون

    • bookman 8 ژوئن 2014 / 00:42

      خواهش میکنم دوست عزیز

  • نسترن 18 دسامبر 2015 / 16:37

    مرسی بسیارعالی

  • احسان 21 اکتبر 2021 / 15:52

    لینک دانلود ارور میدهد.

    • bookman 24 اکتبر 2021 / 11:15

      درود بر شما
      لینک دانلود اصلاح شد

      با سپاس

  • احسان 23 اکتبر 2021 / 11:07

    ارور دارد لینک دانلود.

    • bookman 24 اکتبر 2021 / 11:13

      درود بر شما
      لینک دانلود اصلاح شد

      با سپاس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان