نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود کتاب درباره ظهور و علائم ظهور نوشته صادق هدایت با مقدمه حسن قائمیان

درباره کتاب : این کتاب که با پیشگفتاری از «حسن قائمیان» آغاز می شود، شامل چهاربخش است. بخش نخست، نوشته ای است از «صادق هدایت» با عنوان «درباره ظهور و علائم ظهور». در این نوشته، «هدایت» اعتقاد به وجود یک قائم را که به گفته او «در آخر دنیا باید به نحوی خارق عادت و معجزه آسا ظهور کند و دنیا را پس از آن که پر از ظلم و جور شده، از عدل و داد پرنماید»، در دین زرتشت و اعتقادات دینی و آثار مکتوب ایران در دوره پیش از اسلام بررسی کرده است. بخش دوم با عنوان «پیش گویی های پیامبران بزرگ و امامان به حق»، نوشته ای است از «حسن قائمیان» که نویسنده در آن به اخبار و احادیثی درباره ظهور وعلائم ظهور در منابع اسلامی و برخی منابع دیگر می پردازد. قسمت اول این بخش، شامل متن نسبتا کامل اخبار و احادیثی است که از کتاب معروف «الملاحم» به نقل از کتاب های معروف اسلامی انتخاب شده است. قسمت دوم، قطعاتی از اخبار و احادیث است که‌«صادق هدایت» به منظور مقابله و مقایسه با متن «بهمن یشت» یا «زند و هومن یسن» از پهلوی ترجمه کرده و گردآوری است. بخش سوم نوشته های پراکنده ای است از «حسن قائمیان» که او در آنها به مباحثی نظیر «دیباچه ای بر آثار صادق هدایت»، «نام خدا در آثار صادق هدایت»، و «انسان کنونی از نظر صادق هدایت» می پردازد. بخش چهارم مجموعه ای از تصاویر مربوط به موضوع هایی چون «هبوط آدمی»، «مرگ»، «سقوط آدمی»، «مبارزه نیکی و بدی» و … است.
این کتاب شامل چهاربخش است. بخش نخست، نوشته ای است از «صادق هدایت» با عنوان «درباره ظهور و علائم ظهور». در این نوشته، «هدایت» اعتقاد به وجود یک قائم را که در آخر دنیا باید به نحوی خارق عادت و معجزه آسا ظهور کند و دنیا را پس از آن که پر از ظلم و جور شده، از عدل و داد پرنماید، در دین زرتشت و اعتقادات دینی و آثار مکتوب ایران در دوره پیش از اسلام بررسی کرده است. بخش دوم با عنوان «پیش گویی های پیامبران بزرگ و امامان به حق»، نوشته ای است از «حسن قائمیان». قسمتی از این بخش، قطعاتی از اخبار و احادیث است که‌«صادق هدایت» به منظور مقابله و مقایسه با متن «بهمن یشت» یا «زند و هومن یسن» از پهلوی ترجمه کرده و گردآوری است. بخش سوم نوشته های پراکنده ای است از «حسن قائمیان». بخش چهارم مجموعه ای از تصاویر مربوط به موضوع هایی چون «هبوط آدمی»، «مرگ»، «سقوط آدمی»، «مبارزه نیکی و بدی»است.
بخش نخست کتاب، با عنوان “درباره ظهور و علایم ظهور” نوشته‌ی “صادق هدایت” است که طی آن در باب زرتشت، مساله‌ی رجعت و ظهور در آیین زرتشت بحث شده هم چنین محتوای برخی متون پهلوی زرتشتی معرفی گردیده است. بخش دوم کتاب، “پیش‌گویی‌های پیامبران بزرگ و امامان به حق درباره ظهور و علایم ظهور” نام دارد که تالیف “صادق هدایت” و “حسن قائمیان” است. این بخش مشتمل بر اخبار و احادیثی است درباره ظهور و علایم ظهور از منابع اسلامی و برخی منابع دیگر. بدین سان، قسمت اول بخش دوم شامل متن نسبتا کامل اخبار و احادیثی است که از کتاب “الملاحم” به نقل از کتاب‌های معروف اسلامی انتخاب شده و قسمت دوم قطعاتی از اخبار و احادیث است که صادق هدایت به منظور مقابله و مقایسه با متن بهمن شب یا زند و هومن یسن که از پهلوی ترجمه کرده، گرد آورده است. بخش سوم (نوشته‌های پراکنده) از “حسن قائمیان” مشتمل است بر دیباچه‌ای بر آثار صادق هدایت، نام خدا در آثار صادق هدایت، انسان کنونی از نظر صادق هدایت، اثبات وجود خدا و نظایر آن. در پایان کتاب شرح و تفسیر چند تصویر ـ عمدتا با موضوع مذهبی ـ فراهم آمده است.
حق تکثیر: کتاب قدیمی است و نویسنده سالهاست که دار فانی را وداع گفته است.




 

دیدگاه کاربران
  • محمد امین ایمانی 7 ژانویه 2013 / 09:25

    و باز هم ممنون

  • آپیک 5 مارس 2013 / 12:20

    سلام دوست عزیز
    ببخشید من کتابهای بسیاری رو دانلود کردم، اما یکجا تشکر ویژه ای از شما میکنم؛ خداوند خیرتان دهاد…
    امید که خوانش و سگالش این نوشته ها ایرانیان را به راه درست تر رهنمون سازد ، تا بتوانند در پرتو روشنایی اندیشه ، کرداری درست وشایسته انجام دهند!
    باز هم سپاسگزارم

    • bookman 5 مارس 2013 / 16:20

      درود
      بسیار خوشنودیم از اینکه میزبان بزرگانی چون شما هستیم .
      سپاس فراوان

  • sasan 8 مارس 2013 / 02:01

    از اینکه کتا بهای شادروان صا دق هدایت را هم در این سایت وزین و با ارزش می گذارید کمال تشکر را دارم. راستی کسانی که حوصله دانلود را ندارند از من به انها نصیحت حتما کتا بها ی با ارزش این سایت را که مبلغ زیادبی هم نمی شود خرید نما یند. وا قعا ارزش دارد. البته من خودم کتا بهای مورد علا قه ام را از سایت شما دانلود میکنم. مجددا از همه دست اندر کاران این سایت خوب با ز هم تشکر می نمایم.

    • bookman 8 مارس 2013 / 03:51

      سپاس ساسان
      بسیار به خود میبالیم که شما را در کنار خویش داریم

  • م.ص.بهداد 13 مارس 2013 / 08:41

    سلام و سپاس
    این کتاب را نه دیده و نه شنیده بودم این هم یک فرصت دیگر که امروز شما برایم فراهم کردید.
    میدانم که این قبیل کارها ، کار دل است برای دل نازنینتان آرزوی نیکی میکنم. سربلند باشید

    • bookman 13 مارس 2013 / 09:45

      درود
      خوشنودم از خوشنودی شما .
      پایدار باشید

  • taravat 30 آوریل 2013 / 10:55

    بسیار بیار عالیست انشاله موفق باشید و ادامه دهید

    • bookman 30 آوریل 2013 / 14:56

      سپاسگذار لطف شما

  • ایکارت 31 آگوست 2013 / 15:02

    واقعا بابت قراردادن این کتاب در وبسایت تون متشکرم

    • bookman 31 آگوست 2013 / 19:42

      خواهش میکنم دوست عزیز

  • @£€ 7 فوریه 2015 / 21:45

    سپاس و هزاران سپااااااااس

  • احمد دولت آبادی. نویسنده 3 سپتامبر 2015 / 00:23

    از اینکه در آسمان آگاهی ستاره ای چون شما می درخشد بسیار خرسندیم.سپاس و درود فراوان از شما. احمد دولت آبادی. نویسنده و نماینده جمعی از نویسندگان جوان در سایت داستانک یا dastanak.ir

  • محمد 30 اکتبر 2015 / 18:51

    خسته نباشید

    کار ارزشمندی میکنید که باید ازتون قدردانی بشه
    مدیریت سایت رو میگم

    • bookman 31 اکتبر 2015 / 21:35

      درود بر شما

      سپاس از شما مهربان …
      امید که همواره شاد و پایدار باشید

  • برنامه نویسی اندروید 29 فوریه 2016 / 10:32

    باسلام
    ممنون از مطالب خوبتون.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان