نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود کتاب امینه نوشته مسعود بهنود

amine

درباره نویسنده : مسعود بهنود (زاده ۲۸ مرداد ماه ۱۳۲۵ در تهران) نویسنده، روزنامه‌نگار، بازیگر[نیازمند منبع] و فیلمساز ایرانی است. وی کارش را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۴۲ شروع کرد و آثاری در زمینهٔ سیاست و تاریخ معاصر ایران نگاشته‌است. بهنود به‌عنوان یک روزنامه‌نگار در روزنامه‌های متفاوتی از جمله آیندگان و تهران مصور کار کرده‌است. او بیش از ۲۰ روزنامه و مجله را بنیان نهاده‌است که هیچ یک از آن‌ها در حال حاضر منتشر نمی‌شوند. ازجمله فیلم‌های او می‌توان به حضور او به عنوان بازیگر و نویسنده در فیلم خانه عنکبوت اشاره کرد.

امینه پیش از آنکه داستان باشد، تاریخی است از دوران فروپاشی صفویه، و زمان کوتاه سلطنت نادرشاه افشار و کریم خان زند. و صد البته که تمام داستان نگاهی است به بانوانی که زمینه شکل گیری قاجاریه را فراهم آوردند و آن را دست به دست از خلال خونریزی ها، در بین خود برای مدت طولانی حفظ کردند. امینه تاثیر زنان باهوشی را نشان می دهد که از میان حرمسراهای شاهان قاجار برخاسته اند.
اما اگر از عدم تطابق قصه با تاریخ بگذریم، در این کتاب درسهایی نهفته است. آنجا که امینه به اروپا می‌رود و تفاوت جایگاه زنان در جامعه اروپا را با جایگاه آنان در حرمسرای شاهی مقایسه می‌کند. آنجا که اعتقادات خرافی شاه سلطان حسین صفوی و اطرافیانش چگونه باعث استیلای افغانان بر ایران و عقب‌افتادگی کشور می‌شود. و تفاوت فرمانروایان و شاهانی که از مشاوران خوب بهره می‌برند و آنها که خود را از آن محروم می‌سازند.

امینه در فرانسه داستان خونریزیهای محمود افغان در اصفهان را از زبان حیدر بیک برای ولتر تعریف می‌کند. او روایت می‌کند که حیدربیک در بین اجساد خون‌آلود خانواده‌اش برای زنده ماندن خود را به مردن می‌زند. ولتر در عکس العمل به این داستان چند بار تکرار می‌کند: انتخاب مرگ برای گریز از مرگ! زنده باد زندگی. چه جمله زیبایی اگر دقیق‌تر به آن نگاه کنیم. اگر مرگ را فقط مرگ فیزیکی ندانیم. اگر در شرایط سخت امید را از دست ندهیم و مرگ را آرزو نکنیم، بلکه راه مبارزه با آن را جستجو کنیم. اگر صبر داشته باشیم. این چرخ زندگی است که می‌چرخد و هر طرف آن رنگی دارد. منبع ویکی پدیا

امکان دانلود این کتاب میسر نیست ، بدلیل نقض کپی رایت 

 

دیدگاه کاربران
  • فریده علی نیا 15 آگوست 2015 / 13:15

    ممنون از این همه تلاش فرهنگی . دست مریزاد بسیار سایت وزین و قابل تاملی دارید دستتان را می بوسم .

    • bookman 17 آگوست 2015 / 01:53

      سلام دوسست عزیز و مهربانم
      سپاس بزرگوار …
      امییدوارم لاییق ایین همه بزرگی و لطف عزیزان باشیم…

      برقرار باشید

  • پویان 14 سپتامبر 2015 / 10:05

    آقا، گلی به مولا. دست مریزاد…فدایی داری زیاااااااد…….

  • باران 23 اکتبر 2015 / 03:41

    سلام. خسته نباشین و واقعا دستتون درد نکنه بخاطر زحماتتون.موفق و پاینده باشین.

  • سارا 19 ژانویه 2021 / 08:09

    سلام
    کانال جواهر سخن
    معرفی کتابهایی که می خوانم برای علاقه‌مندان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان