نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود رمان قلعه حیوانات نوشته جورج اورول

درباره کتاب و نویسنده: قلعه حیوانات، با نام اصلی \”مزرعه حیوانات\” رمان کوتاهی تمثیلی درباره گروهی از حیوانات است که انسانها را از مزرعه‌ای که در آن زندگی میکنند بیرون میکنند و خود اداره مزرعه را به دست میگیرند، ولی پس از مدتی این حکومت به حکومتی خودکامه با شرایط مشابه قبل تبدیل میشود. این رمان در طول جنگ جهانی دوم نوشته شد و در سال ۱۹۴۵ میلادی منتشر شد، ولی در اواخر دههٔ ۱۹۵۰ میلادی محبوب شد. معروفترین جمله این کتاب «همه حیوانات باهم مساویند، اما برخی مساوی ترند» است در زبان انگلیسی به صورت یک ضرب المثل و جمله کنایه آمیز وارد شده‌است.
در این کتاب هر گروه از حیوانات نقش گروهی از اجتماع را بازی میکنند که دست به انقلابی برای بهبود زندگی خود میزنند اما حاکمانی که اختیار میکنند همانهای میشوند که زندگی آنها را به فنا میکشند. قوانین اورول در قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ مثل همه برابرند اما برخی برابرترند آنقدر ذیرکانه است که در همه دیکتاتوری ها مصداق دارد. قوانینی آنقدر ذیرکانه و همه شمول که با قوانین فیزیک برابری دارد.

اریک آرتور بلر (به انگلیسی: Eric Arthur Blair) با نام مستعار جورج اورول (به انگلیسی: George Orwell) (زادهٔ ۱۹۰۳ – درگذشتهٔ ۱۹۵۰) نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی بود. در همان اوان کودکی به همراه خانواده به انگلستان رفت و در جامعهٔ به شدت طبقاتی انگلستان رشد و پرورش یافت.از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۷ در کشور برمه در نیروهای پلیس مشغول شد. جورج اورول برای کسب تجربه مدتی را در بین فقرا،بی خانمانان و کارگران فصلی لندن و پاریس گذراند و بعضی مواقع در ظرفشویی یک هتل کار می‌کرد.در این زمان شروع به نوشتن تجربیات خود کرد. بیشتر شهرت او مرهون دو رمان قلعه حیوانات (به انگلیسی: Animal Farm) و هزار و نهصد و هشتاد و چهار است که تحت کنترل درامدن زندگی و حتی افکار مردم را در جهانآینده توصیف می‌کند می‌باشد. نوشته‌های اورول که در نقد مدل حکومت کمونیستی و مدل‌های مشابه انقلاب توده‌ای است برای خوانندگان عام نوشته شده. کتاب قلعه حیوانات شاهکار اورول می‌باشد و نشان از نبوغ و تفکر او در تحلیل تحول دارد.
فیلم ۱۹۸۴ بر مبنای رمان جرج اورول ساخته شده‌است.
جورج اورول به همراه زمایاتین و هاکسلی هر کدام در کتب خویش آرمان‌شهری منفی را به نمایش گذاشته اند. زامیاتین در کتاب \”ما\” و هاکسلی در کتاب دنیای قشنگ نو هر کدام با روشهای خاص خویش نشان داده اند آینده بشر چیزی نیست که در ابتدای قرن بیستم به مردم وعده داده شده بود. جنگهای جهانی اول و دوم تمام نقشه‌های اندیشمندان را در باره اتوپیا نقش بر آب کرد. و جورج اورول که در زمان جنگ اول جهانی ۱۳، ۱۴ ساله بود در ذهن خویش با پارادوکسهای گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کرد.جورج اورول در سال ۱۹۴۵ کتاب قلعه حیوانات (ANIMAL FARM) را منتشر کرد که تاکنون میلیون ها نسخه از آن فروخته شده است.
جرج ارول در سال ۱۹۵۰ بدلیل بیماری سل وجراحات ناشی از جنگ در سن ۴۶ سالگی در لندن درگذشت.
جورج اورول در این کتاب حکومت استالین در شوروی را به نقد می کشد. او دریافت که در جبهه نبرد کمونیست ها ی پیرو استالین در برخورد با مخالفان خود ، لیبرال ها ،مارکسیست های مستقل به همان اندازه ی فاشیست ها بیرحم و خشن هستند. او به این نظر رسیده تود که شعار \” انقلاب کارگری و حکومت زحمتکشان \” تنها برای سلطه و قدرت بر دیگران استفاده می شود. او در این کتاب با نظام استالین تسویه می کند .


بدلیل نداشتن مجوز انتشار الکترونیکی کتاب از سایت برداشته شد

دیدگاه کاربران
  • مهسا نقدعلی 23 ژانویه 2015 / 09:40

    بسیار سپاس گذارم :)))

  • zahra 26 آگوست 2015 / 15:13

    سلام،خسته نباشید،سپاس بابت کتاب های خوبتون،ولی من بعضی از کتاب هایی که دانلود کردم رمز میخوان!رمزشون چیه؟

    • bookman 26 آگوست 2015 / 22:47

      سلام بزرگوار …

      هیچ یک از فایلهای بوکییها دارای رمز نیستند و اگر به مششکلی برخوردید لطفا نام کتاب را در دیدگاهها مطرح نمایید تا بررسی شود…

      برقرار باشید

  • سیما 14 اکتبر 2015 / 22:31

    سلام و درود خدا بر شما
    سپاسگذارم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان