نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود کتاب پرسونا نوشته اینگمار برگمن ترجمه بهروز تورانی در بوکیها(متن اصلی)

درباره کتاب : الیزابت فوگلر (اولمان) بازیگری است که ناگهان تصمیم می‌گیرد سکوت اختیار کند تا ظاهراً دیگر مجبور نباشد در زندگی “نقش” بازی کند و دروغ بگوید. “آلما” (آندرسون) پرستار که مأمور مراقبت روانی او در ویلائی ساحلی شده، ظاهراً زنی متفاوت و امیدوار به زندگی است. دو زن آرام‌آرام به هم چنان نزدیک می‌شوند که انگار می‌خواهند در روح یکدیگر رسوخ کنند…

شاهکار بس متمرکز و پیراسته برگمان، از پیچیده‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست. اثری درباره “نقش بازی” دائمی “ما”، هنر، سینما، تقابل و حتی جدال فرساینده میان سکوت و کلام و سرانجام چهره‌ها که قهرمانان اصلی هستند ـ چهره‌هائی که برگمان و فیلم‌بردار نابغه‌اش، نیکویست، طی نماهای درشت آنها را به مثابه باشکوه‌ترین مناظر ممکن می‌نمایانند. در این‌جا چهره‌ای خود سخن می‌گویند و در لحظه‌های جادوئی و فراموش نشدنی، عملاً درهم ادغام می‌شوند تا رمز و راز رعب‌انگیزشان به اوج برسد.

مروری بر کتاب : من فیلمنامه ای به مفهوم عادی کلمه ننوشته ام. آنچه نوشته ام بیشتر شبیه خط ملودی یک قطعه موسیقی است که امیدوارم بتوانم با کمک همکارانم آن را در جریان تولید ارکستر بندی کنم. از بسیاری از نکات مطمئن نیستم و دست کم درباره یک نکته ابداً اطلاعی ندارم.

دریافتم موضوعی را که انتخاب کرده بودم بسیار گسترده بوده و آنچه را که نوشتم یا در نسخته نهایی فیلم گنجاندم به ناچار می بایستی از میان موارد مختلف انتخاب می شد.

بنابراین، از تخیل خواننده یا بیننده دعوت می کنم تا آزادانه از میان آنچه که فراهم آورده ام، هر آنچه را که می خواهد کنار بگذارد.

بدلیل مشکل کپی رایت دانلود این کتاب میسر نمی باشد


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان