نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود کتاب نگاهی به شاه نوشته عباس میلانی در بوکیها (اسکن شده)

نگاهی به شاه

درباره کتاب : عباس ملک‌زاده میلانی(متولد ۱۳۲۸) مورخ، ایران‌شناس و نویسنده‌ای ایرانی و ساکن آمریکا است. میلانی مدیر برنامهٔ مطالعات ایرانی در دانشگاه استنفورد و استاد فراخوانده دانشکدهٔ علوم سیاسی آن دانشگاه است. او همچنین همکار و یکی از سرپرستان پروژه دموکراسی ایران در مؤسسه هوور است.

میلانی در ۱۳۴۵ از دبیرستان فنی اوکلند فارغ‌التحصیل شد و مدرک لیسانس خود را در علوم سیاسی و اقتصاد از دانشگاه برکلی، کالیفرنیا دریافت نمود و در ۱۹۷۴ دکترای خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه هاوایی گرفت.

پس از اخذ مدرک دکتری، او در سالهای ۱۳۵۴–۱۳۵۶ استاد دانشگاه ملی ایران (دانشگاه شهید بهشتی کنونی) بود تا این که در ۱۳۵۶ به اتهام عضویت در سازمان انقلابی حزب توده به ۱۲ سال «حبس جنایی درجه یک» محکوم شد و به زندان رفت.

او از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۶۶ استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود. پس از آن نیز مدتی استاد تاریخ و علوم سیاسی و رئیس دانشکده در دانشگاه نوتردام دو نامور در کالیفرنیا بود. تا این که در سال ۱۳۸۰ به عنوان یکی از پژوهشگران مؤسسه هوور انتخاب شد و بدین ترتیب نتردام را به مقصد استنفورد ترک کرد.

وی برادر محسن میلانی است.

از کارهای نخست او، ترجمه کتاب مرشد و مارگاریتا بود. بعدها کتاب معمای هویدای او در ایران و خارج ایران بحث‌های زیادی برانگیخت، اما مهم‌ترین کتاب او تجدد و تجدد ستیزی در ایران است.

در سال ۲۰۰۹ میلادی، دانشگاه سیراکیوز اقدام به انتشار کتابی در حیطه تاریخ معاصر ایران به قلم عباس میلانی کرد. کتاب ایرانیان نامدار، عنوان کتابی است که به نقش افراد اثرگذار در دوران سلطنت محمدرضا شاه پهلوی می‌پردازد.

در ژانویهٔ سال ۲۰۱۱ میلادی، کتاب میلانی به نام شاه The Shah دربارهٔ زندگی محمدرضا پهلوی در آمریکا به زبان انگلیسی منتشر شد. نسخه فارسی و تکمیل‌‌تر و اصلی این کتاب با جلد اعلا (و به رنگ کِرِم) در سال ۲۰۱۳ میلادی با نام نگاهی به شاه در کانادا، اروپا و آمریکا چاپ شد. این کتاب مستند نگاهی بی طرفانه به آخرین پادشاه ایران دارد. همزمان با این نسخه، چاپ مخدوشی از ترجمه‌‌ی انگلیسی کتاب در ایران بطور غیر قانونی انتشار یافته است که به هیچ وجه مورد تائید نویسنده (عباس میلانی) نمی‌باشد. در همین راستا نسخه فارسی اصلی و مورد تایید نویسنده علاوه بر نسخه چاپی آن، بزودی بصورت آنلاین (بطور رایگان برای ایرانیان داخل ایران) نیز در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

 

تحلیل کتاب نگاهی به شاه :

نگاهی به کتاب “شاه” نوشته عباس میلانی- فخرالدین عظیمی
استاد تاریخ دانشگاه کانتیکت
کتاب “شاه” عباس میلانی چه جایگاهی در نوشته‌های پژوهشگرانه مربوط به ایران خواهد یافت و آیا انتظاراتی که این کتاب دامن زده بود، برآورده شده است؟

به گمان من از دیدگاهی تحلیلی می‌توانیم این کتاب را داری دو جنبه بدانیم: یکی به شرح ابعاد خصوصی و حریم خلوت زندگی شاه می‌پردازد – کودکی و مدرسه، رابطه با اعضای دیگر خانواده، ازدواج‌ها، حالات شخصی، کفش و پوشاک، رانندگی و خلبانی، تندرستی و بیماری، سفر‌ها، عشق و عواطف، باور‌ها، توهمات و شایعه‌ها، و موضوعاتی از این قبیل.

مؤلف در گزارش این گونه موضوعات، و بررسی ویژگی‌های خلق و خوی شاه، ورزیدگی نشان می‌دهد و در این حوزه‌ها نکته‌هایی را در کتاب می‌گنجاند که برخی از آن‌ها را پیشتر، یا به این صورت، نشنیده بودم و برایم تازگی داشت. درباره این ابعاد از زندگی شاه و دیگر سیاستگران ایران دانسته‌های چندانی در دست نیست. این گونه آگاهی‌ها شاید زمانی در پی دسترسی به اسناد موجود در ایران افزوده شود. داوری درباره اطلاعات فراهم آمده در این موارد آسان نیست و مهم پنداشتن یا نپنداشتن آن‌ها هم به دیدگاه‌ها و پسندهای افراد بستگی دارد.

جنبه دیگر کتاب، که بخش عمده یا اصلی آن است، بررسی نقش و زیست سیاسی شاه و زمینه تاریخی گسترده‌تر زندگی اوست؛ چون خود نیز در این زمینه‌ها پژوهش‌هایی کرده‌ام می‌توانم آسان‌تر درباره آن‌ها داوری کنم.

به باور من کسانی که خواستار درک ژرفانگرانه زندگی سیاسی شاه و زمینه‌های تاریخی آنند این کتاب را به اندازه کسانی که در پی دانسته‌هایی درباره زندگی خصوصی او هستند سودمند نخواهند یافت. برای آنکه گام ناچیزی در روشنگری تاریخی برداشته باشم به بررسی این کتاب (یا جنبه اصلی آن به معنایی که توضیح دادم) دست یازیده‌ام و به چیزی جز حقیقت‌پژوهی و سنجشگری بی‌پرده و پروا نیندیشیده‌ام.

تنها در سایه نقد است که دانشوری به پیش می‌رود و هنجارهای پژوهشگری استوار می‌گردد. نخستین موضوعی که در خواندن سنجشگرانه این کتاب جلب نظر می‌کند این است که متاسفانه اشتباهات فراوانی به آن راه یافته‌اند؛ موارد گوناگونی را نیز می‌توان یافت که واقعیت‌ها، نکته‌ها و ظرافت‌هایی نادیده گرفته شده‌اند یا به گونه‌ای ناسازگار با دانسته‌های تاریخی بازتاب یافته‌اند.

برای اینکه این سخن بی‌پایه نباشد – در شکل مفصلی از این بررسی که در جای دیگری منتشر می‌شود – برخی (نه همه) این گونه موارد را بر شمرده‌ام تا ارزیابی کلی‌تری را که در میان نهاده‌ام ناموجه به نظر نیاید. تلاش در بازشناخت حقیقت و درست از نادرست، و احساس مسؤولیت در برابر نسل جوان و کسانی که مجال جستجوگری تاریخی را ندارند، باید بر همه ملاحظات دیگر سایه‌افکن شود. امیدوارم مولف نیز با همین انگیزه زمانی فرصت بازنگری اساسی در این کتاب را پیدا کند و نکته‌هایی را که این نگارنده برشمرده است، یا پژوهشگران دیگر یادآوری خواهند کرد، مد نظر قرار دهد.

زندگینامه‌نویسی نیازمند دستیابی به منابع دست اول است– نامه‌ها، یادداشت‌ها، پیشینه پزشکی، اسناد و مدارکی که در بایگانی‌های دولتی یا خصوصی یافت می‌شود. در مورد این کتاب نویسنده به اسناد و مدارکی از این گونه، که در بایگانی‌های گوناگون در ایران پراکنده‌اند، دسترسی نداشته است و به ناگزیر تا حد زیادی به اسناد دولتی بریتانیا و آمریکا تکیه کرده است. او همچنین کوشیده است دسترسی نداشتن به منابع ایرانی را تا حدی با گفت‌وگو‌هایش با اهل سیاست و آگاهان جبران کند و می‌گوید با بیش از پانصد نفر مصاحبه کرده است اما تنها نام حدود پنجاه نفر را می‌توان در زیرنویس‌ها یافت.

از سوی دیگر شمار زیادی از نوشته‌های سودمند و منابع دست اول را که طی سی سال گذشته در ایران و بیرون منتشر شده است یا ندیده یا به آن‌ها ارجاع نداده است. مهم‌تر از این از تک‌نگاری‌ها و تحقیقات دیگر در زمینه تاریخ ایران سده بیستم که به زندگی و زمانه شاه مربوطند بهره چندان نبرده است. توجه درست و استفاده بجا از نوشته‌های تحقیقی موجود سبب می‌شد از بازگفت برخی روایت‌ها پرهیز شود و نتیجه گیری‌ها نکته‌سنجانه‌تر باشد.

میلانی، بر خلاف منقبت‌سرایان متعارف شاهان، می‌داند که شاه را در پیشگاه تاریخ باید آزمود نه تاریخ را در پیشگاه شاه. او نیز با توجه به هنجارهای متعارف پژوهشگری کوشیده است خود را از احساساتی که در جرگه شیفتگان، یا صف بیزاران شاه غالب است برکنار نگاه دارد. نگاه او به شاه همدلانه است اما خرده‌گیرانه هم هست؛ این از دامنه خشکی نوشته او می‌کاهد و بر گیرایی‌های آن می‌افزاید. او در عین حال با آمیخته‌ای از زبان‌آوری و اشارات ادبی و تاکید بر اینکه نیک و بد هر دو را می‌نویسد می‌خواهد خود را فرا‌تر از درگیری‌های سیاسی نشان دهد.

اما گزینش آنچه در زندگی و زمانه شاه در خور تاکید است و آنچه نیست از ملاحظاتی سیاسی برکنار نیست. با اینکه این زندگینامه به مسائل شخصی و خصوصی فراوان پرداخته است اما در اساس زندگینامه‌ای سیاسی است و خواه ناخواه به بازگفت بخش‌های مهمی از تاریخ ایران پرداخته است. اما این بخش‌ها، یا جنبه‌های زیادی از آن، را دیگران نیز بررسی کرده‌اند و میلانی کمتر کوشیده است دانسته‌ها و یافته‌های تحلیلی موجود را بازتاب دهد و نکته‌های درخور تاملی را بر آن‌ها بیفزاید. آمیختگی مباحث مربوط به قلمروهای خصوصی و سیاسی زندگی شاه نیز به شیوه‌ای انجام شده که نه پیوند رویداد‌ها همیشه آشکار است و نه نتیجه‌گیری‌ها همیشه بر داده‌ها تکیه دارد. پیوند داستان‌ها با روایت‌های پیش و پس و با طرح کلی زندگینامه نیز در همه موارد روشن نیست.

معیار اهمیت مباحث هم در این کتاب چندان مشخص نیست. میهمانی و عروسی و لباس و آرایش‌‌ همان اندازه محل توجه‌اند که برخورد و رقابت و تلاش و ترفند. جریان رویداد‌ها کمابیش در نوعی تسلسل ادامه می‌یابد ولی هدف اصلی ارائه تحلیل‌هایی نیست که ذهن‌های باریک اندیش و ژرفانگر را سیراب کند. کتاب برای اهل فن نوشته نشده ولی از اهل تفنن غافل نمانده است. شاید این کتاب بیش از همه کسانی را در نظر داشته است که کنجکاو زندگی‌های مجلل شهریارانه و هالیوودی‌اند و دل‌نگران شور و شر‌ها یا سختی‌ها و تراژدی‌های کاخ‌نشینان.

کنجکاوی در باره زیر و بم زندگی شاهان و شاهزادگان و هنرپیشگان همه جا میان توده‌های مردم هوادار دارد. در مورد ایران توجه به این گونه موضوع‌ها با حسرت‌ها و نوستالژی‌های برخی غربت‌زدگان در می‌آمیزد و آن‌ها را دامن هم می‌زند. نویسنده در برشمردن رویدادهای زندگی خصوصی زبردست است. می‌تواند همانند یک روزنامه‌نگارحرفه‌ای توجه و احساس و هیجان خوانندگان را دامن زند. هر وقت در این زمینه می‌نویسد می‌تواند خواننده را با خود همراه کند ولی هنگامی که به سراغ تبیین و تحلیل می‌رود خوانندگان نکته‌سنج از او فاصله می‌گیرند؛ کیفیت نثرش هم افت می‌کند.

ترفندهای داستان‌سرایانه و هنر نویسنده در شرح گوشه‌های زندگی خصوصی شاه و لایه‌های خوی او، و سبک او در روایت‌پردازی‌های شبه ادبی توده‌پسند، از توانایی او در تبیین مسائل و بررسی پویای درگیری‌ها و تحلیل تاریخی- جامعه‌شناختی فرا‌تر است. بیش از آنکه در بند این گونه تحلیل‌ها، و گشودن افقی به سوی درک استدلالی و تفسیرروشنگرانه باشد، در پی شرح‌هایی است که با چاشنی‌هایی کنجکاوی انگیز در می‌آمیزد و خواننده را بر می‌انگیزاند یا سرگرم می‌کند.

تاریخ از دیدگاه نویسنده آوردگاه سرنوشت و کاستی‌ها و انتخاب‌های تراژیک است؛ ساخته افراد و پی آمد مقاصد و غرض‌ها و بازی‌ها و بازیگری‌ها و تصورات و واهمه‌های آنهاست. او به این سبب به بخت و کم و کاست اراده و تصمیم بسیار بیشتر توجه دارد تا به ساختار‌ها و نهاد‌ها، و پدیده‌هایی فرا‌تر از روابط شخصی انسانی؛ یا به تنش میان کنشگری و ساختار‌ها، و آرمان‌ها و منافع. نگرش او تاریخ نگاری را به زندگی‌نامه‌نویسی فرو می‌کاهد؛ درخت یا درخت‌ها را نشان می‌دهد اما نه جنگل را. توجه او به نقش قدرتمندانی است که گرفتار کاستی‌های خلق و خوی شخصی‌اند و ترکیبی از غریزه‌ها، آرزو‌ها و خواست‌های متضاد؛ دست به گریبان با وسوسه‌ها، تردید‌ها، توهمات، معما‌ها، جاسوس‌ها، بی‌وفایی‌ها و ناسازگاری‌ها.

این گونه نگرش به تاریخ می‌تواند شم و شهود تاریخی خواننده را بیفزاید اما اغلب بیشتر به سرگرمی و برانگیختن احساس‌ها می‌انجامد تا فراخواندن به تامل. خواننده هشیار خواهان آن است که بر دامنه درک خود از رابطه قدرت و مسئوولیت بیفزاید و بیاموزد که رهبران سیاسی چقدر می‌توانند از تنگنای خوی و سرشت خود فرا‌تر روند و رفتاری دیگر داشته باشند.

کاوش نویسنده در تجربه زندگی شخصی و خصوصی شاه بر پیوند مشروعیت قدرت سیاسی و مشروطیت تاکید نمی‌کند و زمینه گسترده تلاش‌های مشروطه‌خواهانه و مبارزات اجتماعی و مدنی برای جامعه‌ای بهتر را نمی‌کاود. واقعیت کوبنده و تلخی که می‌بایست در محور این بررسی قرارداشته باشد این است که مردی در رأس کار‌ها قرار گرفت که، به رغم توانایی‌ها یا ناتوانی‌ها، نمی‌بایست در چنان موقعیتی باشد. بنا نبود سرنوشت ملت ایران با سرشت یک شخص در آمیزد. تلاش‌های مشروطه‌خواهانه هدفی مهم‌تر از جلوگیری از این در آمیختگی نداشت. اما نویسنده اغلب به گونه‌ای می‌نویسد که گویی این تلاش‌ها بیش از حاشیه‌ای بر متنی نبوده است؛ گفت‌و‌گویی نبوده است که باید چندان جدی گرفته شود؛ معیاری نبوده است که بر اساس آن می‌بایست رفتارهایی سنجیده شود.

مشروطیت که مهم‌ترین زمینه بحث در باره پادشاهی مشروطه و طبعا پادشاه «مشروطه» است در نوشته میلانی بی‌رنگ است. شاید نمودار نمادین گویایی از بی‌توجهی او به مشروطیت همین باشد که تاریخ تدوین قانون اساسی را همه جا ۱۹۰۵ نوشته است. زمینه گسترده‌تر قدرت شاه، نهاد سلطنت، طبقه فرادست، و آن پدیده‌های ساختاری که او را توانا کردند – به رغم ضعف‌های شخصی- به چنان قدرتی دست یابد، نیز موضوع اصلی توجه او نیست. او به چگونگی زیست شاه بسیار بیشتر از چرایی‌های آن توجه دارد و می‌داند که خواننده متعارف چه چیزهایی را بیشتر می‌پسندد.

هیچ کتابی نیست که، به رغم تلاش‌های مولف آن، از سهو و خطا یکسره برکنار باشد؛ چیزی که زبان را به شکوه می‌گشاید دامنه این گونه کاستی‌هاست. اشتباه اگر حاصل دسترسی نداشتن به اطلاعات یا آسان‌گیری نباشد پی آمد بی‌دقتی است و بی‌دقتی در تاریخ‌نگاری چیزی نیست که بتوان آن را سهل‌انگارانه نادیده گرفت. بازتولید بی‌دقتی‌ها در حوزه تاریخ، پدیده‌ای را که فریدون آدمیت «آشفتگی در فکر تاریخی» نامید دامنه‌دار‌تر و سهمگین‌تر می‌کند و حافظه تاریخی جمعی را آسیب پذیر‌تر می‌سازد.

اشتباهات یک اثر اعتماد خواننده آگاه را سلب می‌کند و خواننده بی‌خبر را گمراه. خطا‌های یک کتاب، حتی اگر محدود به ثبت درست اسم‌ها یا جزئیات رویداد‌ها و کارنامه‌های افراد هم باشد، درست‌خوانی سند‌ها، رعایت امانت در نقل آن‌ها، صحت استنباط‌ها، و موجه بودن نتیجه گیری‌ها را هم مشکوک می‌کند. میلانی نویسنده باذوق و سخت کوشی است که به پشتوانه آموخته‌ها و تجربه‌ها سخنی برای گفتن دارد. این سخن در حوزه تاریخ‌نگاری نمی‌بایست تا این میزان از خدشه آسان گیری آسیب ببیند. بی‌گمان اگر او در بررسی منابع و تحقیقات موجود شکیبایی بیشتری نشان داده بود و هوشمندی خوانندگانش را هم دست کم نگرفته بود می‌توانست از بوته ورود به جرگه تاریخ‌پژوهان سرفراز‌تر بیرون آید.

ایران سرزمینی است که مرده ریگ تاریخ بر دوش مردم آن سنگینی محسوس‌تری دارد در حالی که دانش تاریخی در بسیاری حوزه‌ها همچنان ناچیز مانده است. در این شرایط بررسی درست واقعیت‌های گذشته، بازتاب هرچه روشمند‌تر و دقیق‌تر و تحلیلی‌تر آن‌ها، و ارزیابی سنجشگرانه حاصل کار اهمیتی سترگ دارد. این کار هم بازشناخت مسؤولیت در برابر گذشتگان است و هم در برابر مردم حال و آینده. اندیشیدن بر پایه دانسته‌های نادرست یا مخدوش درباره گذشته راهیابی برای آینده را دشوار می‌کند. اندیشیدن مدرن چیزی جز تاریخی‌اندیشی نیست و تاریخی‌اندیشی در گرو آگاهی درست است از آنچه رخ داده است.


این کتاب به هیچ شکلی اجازه ی انتشار در ایران را دریافت نکرده است و ناشرانی که به صورت غیر مجاز آنرا روانه بازار کرده اند به صورت سلیقه ای قسمتهایی از آنرا حذف و سانسور نمده اند که اصلا با اصل کتاب همخوانی ندارد . بنده یک نسخه نمونه رو با نسخه اصلی تطابق دادم ، چیزی حدود ۹۰ صفحه از کتاب کم شده بود.  در حال حاضر افست این کتاب در بازار ایرات چیزی حدود۳۵ تا ۴۵ هزار تومان میباشد

حق تکثیر کتاب : با رغبت تمام حاضرم در ایران از حقوقم به عنوان مولف کتاب نگاهی به شاه بگذرم و کتاب را در داخل کشور ، به طور رایگان ، از طریق اینترنت و این وبسایت در اختیار همه علاقمندان بگذارم.

اگر توان مالی خرید کتاب را دارید ، چیزی برابر قیمت عادلانه آن را به یک بنیاد خیریه مانند (کهریزک،محک،مهر)پرداخت فرمایید.

عباس میلانی -اوت۲۰۱۳

توجه :




 

دیدگاه کاربران
  • ahmad 5 سپتامبر 2013 / 23:22

    ممنون از اینکه این کتاب خوب رو برای دانلود قراردادید. خصوصا که بدون سانسور هم هستش.

    • bookman 5 سپتامبر 2013 / 23:31

      خواهش میکنم دوست عزیز

      • سعید 13 دسامبر 2013 / 18:34

        اگه ممکنه نحوه خرید رو میل بفرمایید.ممنون

        • bookman 13 دسامبر 2013 / 20:02

          درود
          ایمیل ارسال شد .

          برقرار باشید

    • سعید 13 دسامبر 2013 / 18:31

      lسلام.امکانش هست ایمیل کنید.ممنون میشم.لینک دانلود رو حذف کردن…

      • bookman 13 دسامبر 2013 / 19:57

        درود بر شما
        خیر …
        متاسفانه به دلیل تعهدی که به ناشر محترم محترم دادیم این امکان وجود ندارد .

        خرم باشید

    • Hamid Sabet-Saeidi 28 آوریل 2014 / 15:47

      این یکی از چرندترین کتابهایست که من در تمام طول زندگیم خوانده ام . این یک کتاب تاریخی یا افشاء کننده نیست . قصه ای است برای خواباندن بچه ها در هنگام شب که حتی بخاطر طولانی بودن و تکرار و مکرارتش حوصله و اشتیاق هر بچه ای را نیز سر برده و از دست می دهد . کتابی است که صرفا بنفع آمریکاهی ها و انگلیسی ها نوشته شده و سعی دارد که نقش کثیف ، استعماری و غیرانسانی آنهارا در دخالتهای مستقم سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی سایر کشورهای جهان بخصوص ایران را مسا له ای کاملا عادی ، طبیعی و حق مسلم آنها دانسته و این را نا آگاهی و ناتوانی مردم ایران و ضعف سیاستمدارانشان بداند . جناب آقای دکتر عباس میلانی آیا میتوانید که تنها یک کشور به اصطلاح دمکراتیک ، پیشرفته و مدرن اروپایی را نام ببرید که مردم روشنفکر و فهمیده شان و رهبران سیاسی انتخاب شذه آنها توان و جرات رفتن به مستراح را بدون اجازه آمریکا و انگیلیس داشته باشند ؟

      • bookman 28 آوریل 2014 / 21:25

        با سلام
        هر کسی عقیده و نظری دارد دیگر … چه میشه کرد !

      • مهتا 10 آوریل 2015 / 20:30

        اقای حمید مطمینم جوان هستید و خام وکتابم نخوندی شمام بزرگ میشی و امیدوارم پخته بزرگارو نمیشه کوچیک کرد کوچیکارم نمیشه به زور بزرگ کرد حتی حتی هر لقمه نونی که میخوریم مدیون اون خانواده ایم نام اونا تا ابد در تاریخ باپسوند بزرگ و کبیر جاودانه است حالا برو خودتو بکش اقای بوک من گرامی نمیشه بی خیال بود بعضیا کی از رو میرن معلوم نیست با سپاس از اقای میلانی

        • bookman 10 آوریل 2015 / 22:03

          سلام مهتای عزیز
          هرر کسی عقیده ایی داره و بعضی ها میتونن آروم عقیدشون رو بگن ولی بعضی با پرخاش میخوان اینکار رو انجام بدن …
          حالا ما باید چکار کنیم ؟ فقط باید با صبر و حوصله به رسالتمون ادامه بدیم.

          سپاس از همراهی شما

        • بزرگ 19 نوامبر 2015 / 18:54

          بزرگ و کبیر ..
          یادم باشه یه سر به .. بیخیال!
          مسلما مردم ما اون خانواده ی بزرگ رو در عرصه ی پر درآمد واردات مواد مخدر هرگز از یاد نخواهند برد.
          البته مردم هم, شهدای انقلاب نه فقط جنگ رو ,از یاد نخواهند برد.
          اونا هم بزرگ بودن 🙂
          درست نمی گم جناب عزیز؟
          بزرگ ها همیشه توی چشم هستن چه چنگیزخان مغول چه هیتلر چه شاه چه مجاهدین چه داعشی ها چه کوروش کبیر چه ماهاتما گاندی چه نلسون ماندلا چه خمینی کبیر چه ادیسون و … و …
          البته همیشه بدهاش بیشتر تو چشن .اونقدری که کشتار چنگیز و هیتلر توی چشم مردمه خوبی های کوروش کبیرو رهبرای کبیر آزادی توی چشم نیست .
          برای دانلود سایت بالا نمیاد.
          امیدوارم مودبانه منظورمو رسونده باشم بدی هاشو به بزرگی خودتون ببخشید.
          یا علی

          • bookman 19 نوامبر 2015 / 19:07

            سلام بزرگوار

            سپاس از وقتی که گذاشتید … جاهایی از دیدگاهتون رو منظورش رو فهمیدم ( البته در سطح دید و تفکر خودم )
            و اندکی دیگر رو هم متاسفانه برام زیاد مفهوم نبود دوست عزیز و بزرگوارم …
            به هر حال اگرذ منظورتون سایت دکتر میلانی که بالا نمیاد باید از طریق خود ایشان پیگیری نمایید چون ما هیچ دسترسی دیگری به ایشان ( جز همین سایت که خودشون اعلام کردند ) نداریم و چون شما هستیم .

            سپاس از شما

          • بزرگ 19 نوامبر 2015 / 19:23

            سلام دوباره به مرد کتابی !!!
            سایت کلا بالا نمیاد سایتی وبلاگی چیز دیگه ای نیست؟
            در مورد متنمم همینو بگم که شما با خط کش خدمت به همنوع اندازه گیری کن. بزرگ منفی که همه میشناسنش چنگیز مغول بزرگ مثبت هم کوروش کبیر
            خدا قوت خودم (که طبق کلام خودتون شما هستیم:))

          • bookman 19 نوامبر 2015 / 19:52

            چرا دروغ بگم .. باز هم متوجه منظورتون نشدم …
            ولی امیدوارم موفق و شاد و سرزنده باشید و بمانید

            برقرار باشید

      • شیلا 29 دسامبر 2018 / 01:02

        خودتی.من ک خیلی هم خوشم اومده.دوس ندارم تموم شه … انصافا زبان و نثر خوبی هم داردکه لااقل بنده در بین کتب ایرانی در این نوع کمتر دیدم.

  • amir 6 سپتامبر 2013 / 11:26

    تشکر از شما بابت سایت بسیارخوب وروشنگری که دارید وکتابهای خوبی که برای دانلود معرفی می کنید

    • bookman 6 سپتامبر 2013 / 15:04

      خواهش میکنم دوست عزیز

  • بابک 6 سپتامبر 2013 / 20:19

    درود برشما. ای کاش حجم کتاب رو کمتر میکردید تا به ما خوشه چینها (دیال آپ) هم چیزی برسه…

    • bookman 6 سپتامبر 2013 / 20:23

      درود بابک
      کتاب رو خیلی حجمش رو کم کردم دوست من
      واقعا دیگه اگه از این بیشتر کم بشه دیگه فکر نکنم بشه خوندش …

  • kurosh 8 سپتامبر 2013 / 17:43

    با درود و عرضِ ادب خدمتِ آقای میلانی،

    امیدوارم که حالِ سر کار خوب و خوش باشد.

    یک دنیا سپاس از زحماتِ عالی‌، و ممنون از کتاب نگاهی‌ به شاه.

    به امیدِ ایرانی‌ آزاد.

    کورش

    • bookman 8 سپتامبر 2013 / 17:47

      درود
      وبگاه دکتر میلانی http://www.abbasmilani.net/ میباشد که میتوانید به صورت مستقیم با ایشان ارتباط داشته باشید.
      خرم باشید

  • محمد 9 سپتامبر 2013 / 09:56

    دست گلتون درد نکنه کتابهای باارزشی دارید خدا یاریتون کنه

    • bookman 9 سپتامبر 2013 / 10:54

      خواهش میکنم و سپاسگزارم دوست عزیز

  • جواد 13 سپتامبر 2013 / 11:17

    با تشکر فراوان از این کار عالی اگر نسخه با کیفیت تری دارید هم لینک ان را مرحمت بفرمایید حجمش هرچه باشد ارزش دارد چون کیفیت این فایل کمی پایین است و خواندن سخت.البته متوجهم که جهت سهولت دانلود این نسخه را محبت فرموده اید

    • bookman 13 سپتامبر 2013 / 14:13

      درود
      نسخه دیگری از این کتاب موجود است که حجمش ۵۰ مگابایت می باشد ولی کیفیت همین است !
      توجه : دوستانی که خارج از کشور هستند میتوانند نسخه اصلی را با قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایند .

  • بهمن 22 سپتامبر 2013 / 16:44

    ممنون از زحمتی که کشیده بودید منتظر کیفیت نوشتاری پی دی اف این کتاب هم هستیم از اینکه برای اعتلای فرهنگ
    و آگاهی این مرز و بوم زحمت میکشید ممنون و سپاسگزارم

    • bookman 22 سپتامبر 2013 / 17:12

      سپاسگزارم دوست عزیز

  • حمید 16 اکتبر 2013 / 12:28

    با سلام
    من کتاب رو از کتابناک دانلود کردم اما با از دست دادن اطلاعات هارد خود در حالیکه قسمتی از کتاب را خوانده بودم دیگر دیگر به کتاب دسترسی ندارم. آیا این امکان هست که کتاب را برای من ایمیل بفرمایین؟ بسیار ممنون می شوم
    با نشکر
    حمید

    • bookman 16 اکتبر 2013 / 14:13

      درود حمید
      واقعا عذر میخوام چون ما به ناشر اثر تعهد داده ایم که کتاب رو به هیچ صورت در اختیار هیچ فردی قرار ندهیم …
      میتوانید از سایت جناب میلانی کتاب را به صورت آنلاین مطالعه نمایید .
      خرم باشید

  • برنا 2 نوامبر 2013 / 20:26

    لطفا لینک دانلود رو بزارید لطفا…………………………………………………………………………………………………….
    ………………………………………………………………………………………………….
    ……………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………
    ……………………………………………………………………………….
    ………………………………………………………………………..
    ………………………………………………………………….
    …………………………………………………………
    ………………………………………………….
    …………………………………………….
    ………………………………………..
    ………………………………….
    ………………………….
    …………………..
    ………………..
    …………….
    ………..
    …….
    …..

    ..
    .

    • bookman 2 نوامبر 2013 / 22:14

      درود
      متاسفانه این امکان وجود نداره ..
      به دلایلی که ذکر شده .

  • tayebeh 3 نوامبر 2013 / 10:02

    سلام بر شما
    آیا امکان خرید این کتاب در داخل ایران وجود داره؟
    اگر این امکان هست ممکنه نحوه تهیه کتاب رو بگید
    ممنون از شما

    • bookman 3 نوامبر 2013 / 10:32

      بله این امکان وجود داره دوست عزیز
      در صورتی که مایل به خرید هستید از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید

  • tayebeh 3 نوامبر 2013 / 10:38

    تشکر از شما
    ممکنه لطف کنید و شرایط خرید و مبلغ و نحوه پرداخت رو بگید

  • tayebeh 3 نوامبر 2013 / 10:41

    سوالی که برام پیش اومده اینه که آیا این کتاب نسخه سانسور شده است یا نسخه اصلی تالیف شده آقای میلانی؟

    • bookman 3 نوامبر 2013 / 11:01

      نسخه ای که موجوده به دو صورت قابل دسترسی است :
      ۱- خرید نسخه اصلی از خارج کشور و تبدیل واحد پولی
      ۲- افست موجود که از روی نسخه اصلی با کیفیتی بسیار عالی تهیه شده است .

  • tayebeh 3 نوامبر 2013 / 12:18

    شرایط تهیه نسخه دوم رو اگه میشه بگید
    ممنون از شما

    • bookman 3 نوامبر 2013 / 14:17

      به صورت تلفنی و یا ایمیل هماهنگ خواهد شد .

  • محسن 21 نوامبر 2013 / 11:13

    با شدّت علاقه مایل به خواندن این کتاب هستم. خواهشمند است در صورت امکان ایمیل فرمائید.

    • bookman 21 نوامبر 2013 / 20:20

      درود بر شما
      متاسفانه این امکان وجود ندارد …

  • mojgan 5 دسامبر 2013 / 02:48

    با عر ض سلام , من علاقمندم کتاب نگاهی به شاه را یران سفارش دهم و مبلغ آن را آنلاین بپردازم.

    • bookman 5 دسامبر 2013 / 07:26

      با سلام
      متاسفانه بنده موجود ندارم ولی در صورتی که مایل به خرید هستید با بنده تماس بگیرید تا راهنماییتون کنم.

  • امیر 11 دسامبر 2013 / 00:04

    مطلب مربوط به اطلاعیه ی سایت دکتر میلانی رو در قسمت دیگه ی سایت هم گذاشتم و علتش هم عجله و احساساتی شدن بود !!

    درود

  • ساسان 15 دسامبر 2013 / 11:16

    مسخره کردین خودتونو اولش کلی تبلیغات کردین واسه دانلود کتاب آخرش لینک دانلشو برداشتین…..
    واقعا که….

    • bookman 15 دسامبر 2013 / 22:29

      واقعا کتابخوانی ؟
      چی بگم والا
      اینم یه مدل تشکر ِ دیگه !

  • سروش نفیسی 27 دسامبر 2013 / 21:19

    با سلام نسخه اصلی کتاب را خواستارم چنانچه نحوه ارسال وجه و دریافت کتاب را برایم ایمیل نمایید سپاس گزار خواهم بود.
    با تشکر

    • bookman 27 دسامبر 2013 / 22:35

      با سلام
      بنده موجود ندارم کتاب رو و فقط برای عده ای از دوستان از یکی از همکاران تهیه کرده ام …
      در صورتی که مایل به دریافت کتاب هستید با این شماره تماس بگیرید : ۰۹۳۰۱۴۰۲۷۴۰ تا راهنماییتون کنم.
      خرم باشید

  • محمود 21 ژانویه 2014 / 12:40

    سلام
    چگونه می توانم یک نسخه رایانه ای از کتاب را داشته باشم

    • bookman 21 ژانویه 2014 / 13:19

      سلام
      متاسفانه این امکان وجود نداره … لینک دانلود به هیچ شکلی از بوکیها منتشر نخواهد شد برای این کتاب

  • حمید رفعت 5 آوریل 2014 / 11:08

    با سلام وخسته نباشید.
    در صورت امکان در قسمت مجلات.مجموعه مجلات ادبستان را هم قرار بدین ممنون

    • bookman 5 آوریل 2014 / 20:50

      درود بر شما
      به روی چشم دوست عزیز

  • بهمن 30 آوریل 2014 / 18:13

    این یکی از چرندترین کتابهایست که من در تمام طول زندگیم خوانده ام . این یک کتاب تاریخی یا افشاء کننده نیست . قصه ای است برای خواباندن بچه ها در هنگام شب که حتی بخاطر طولانی بودن و تکرار و مکرارتش حوصله و اشتیاق هر بچه ای را نیز سر برده و از دست می دهد . کتابی است که صرفا بنفع آمریکاهی ها و انگلیسی ها نوشته شده و سعی دارد که نقش کثیف ، استعماری و غیرانسانی آنهارا در دخالتهای مستقم سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی سایر کشورهای جهان بخصوص ایران را مسا له ای کاملا عادی ، طبیعی و حق مسلم آنها دانسته و این را نا آگاهی و ناتوانی مردم ایران و ضعف سیاستمدارانشان بداند . جناب آقای دکتر عباس میلانی آیا میتوانید که تنها یک کشور به اصطلاح دمکراتیک ، پیشرفته و مدرن اروپایی را نام ببرید که مردم روشنفکر و فهمیده شان و رهبران سیاسی انتخاب شذه آنها توان و جرات رفتن به مستراح را بدون اجازه آمریکا و انگیلیس داشته باشند ؟
    اسم تو را می شود کتابخوان گذاشت.
    از خدا جوییم توفیق ادب بی ادب محروم ماند از لطف رب

    • bookman 30 آوریل 2014 / 19:03

      درود بر شما بزرگوار …
      چه میشه گفت … باید گذشت از کنار مسائل اینچنین که راهی بس دراز در پیش است و توان و زمان برای هدر دادن نیست …
      برقرار باشید

  • دلارام 29 مه 2014 / 16:20

    سلام دوست عزیز
    لطفا جهت تهیه اصل کتاب نگاهی به شاه من راهنمایی کنید
    متشکرم

  • علی بهداد 25 ژوئن 2014 / 00:06

    با درود و خسته نباشید به شما بابت سایت خوبتان…
    من کتاب نگاهی به شاه دکتر میلانی رو دانود کردم اما متأسفانه اجرا نمیشه و همش میگه مشکل داره وقتی با Adobe pdf میخواهی بازش کنی، به سایت خود دکتر هم ایمیل زدم اما جواب دریفات نکردم از آنجایی که خیلی مشتاق به خودندن ایت کتاب به همراه معمای هویدا هستم لطفاً منو راهنمایی کنید که این نسخه دانلود شده به حجم ۱۴ مگ چرا باز نمیشه لطفاً جواب ایمیل منو بدید…
    با IDM هم فقط دریافت میکرد و گزینه Send/Recieve نرم افزار هنگاک دانلود کتاب فعال نبود آیا این ربطی به Off کردن فیروال داره؟
    ضمناً از عباس معروفی سال بلوا رو میخواستم که تو سایت توسط ناشر لینک دانلودش برداشته شده به همراه کتاب کوچه احمد شاملو؛ لطفاً منو راهنمایی کنید.

    • bookman 25 ژوئن 2014 / 20:43

      سلام دوست عزیزم
      کتاب نگاهی به شاه رو متاسفانه به درخواست ناشر اثر از سایت حذف شده و تنها راه دریافت برای عزیزان داخل کشور همان سایت خود دکتر می باشد.
      سال بلوا نیز و چند کتاب دیگر جناب معروفی تنیز به درخواست ناشر اثر از سایت حذف شده است .
      ایمیلتان را چک کنید … پاسخی برای کتاب نگاهی به شاه برایتان ارسال شده است .

  • آرش طوفانی 14 نوامبر 2014 / 19:08

    سلام

    جناب استاد میلانی عزیز، بی نهایت به عنوان یک هموطن حضرت عالی از این عمل فاخر شما خشنودم. اگرچه جهد نستوه شما در راستای تعالی سطح فکری مردمان ایران زمین را هیچ مبلغی نمی تواند کارسازی کند؛ امّا ضمن امتثال امر آن بزرگوار و پرداخت وجه به میزان سه برابر قیمت کتاب ارزنده ی حضرت عالی به بنیادهای خیریه، از حضرت حقّ، بهجت، سرور و سربلندی روز افزون شما را استدعا دارم.

    در پناه حضرت حقّ مستدام باشید.
    سپاسگزارم

    • bookman 14 نوامبر 2014 / 20:08

      سلام همراه ِ گرامی …
      برای ارتباط با دکتر میلانی میتوانید از طریق تماس با ما ( در تارنمای ) ایشان اقدام به ارسال پیام کنید …
      برقرار باشید

  • reza 12 ژانویه 2015 / 16:11

    سلام
    ببخشید توی پک فروش یا کلا کتاب ایرانیان نامدار دکتر عباس میلانی رو دارید ؟ میشه واسه من ایمیل کنید یا اطلاع بدید تا خرید پکیجتون بکنم

    • bookman 12 ژانویه 2015 / 22:13

      با سلام
      متاسفانه کتاب درخواستی شما موجود نمیباشد …

  • فرهاد 10 فوریه 2015 / 11:25

    سایت شما اگر چه پر بار نیست ولی ارزنده است.بخصوص برای من که چند کتاب دلخواه خود را یافتم
    از تلاش شما سپاسگذارم..ایام بر شما خوش

  • باران 25 جولای 2016 / 15:20

    با سلام
    ضمن سپاس از کوشش ارزشمند شما، آیا امکان کتاب خارج از کشور هست که به دوستی در آمریکا سفارش بدیم برامون تهیه کنند؟
    در ضمن اگر فایل این کتاب را ایمیل بفرمایید ممنون میشم. متأسفانه همونطور که خودتون میدونید، دانلود نمیشه.

    • bookman 26 جولای 2016 / 20:55

      سلام بزرگوار

      نسخه اصصلی کتاب در امریکا قابل تهیه است و نسخه افست نیز در ایران موجوده …

      دانلود کتاب بصورت رایگان فقط برای کاربران داخل ایران با آی پی و شناسه ایرانی است … و خارج از کشور اامکان دانلود اون رو ندارند …

  • mehrzad 26 نوامبر 2016 / 22:14

    کتاب بدی نیست. این دودمان پهلوی هزار و یک عیب و ایراد داره قبول ولی آخه یه کم شرف وجدان داشته باشید. در بدترین حالت از این دومان آخوندیان بهتره.هر نکته منفی که از اونا مثال بزنی این رژیم ده برابر بدتره. ما نفهمیدیم از کی تا حالا خمینی کبیر شده؟ البته از نظر نون خورهای این رژیم شاید کبیره!!!

  • majidsafarnezhad 10 دسامبر 2016 / 02:29

    چطور میتونم کتاب نگاهی به شاه رو دانلود کنم

    • bookman 10 دسامبر 2016 / 21:36

      سلام بزرگوار ..از سایت خود دکتر میلاتی میتونید دانلود کنید

  • مهدی 22 دسامبر 2016 / 12:28

    درود بر شما ، انشاءالله همیشه شاد و پایدار باشید.
    واسه دانلود کتاب نگاهی به شاه رفتم سایت دکتر میلانی ولی نتونستم دانلود کنم. لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون از لطف و زحمات ارزشمندتون

    • bookman 22 دسامبر 2016 / 19:09

      با سلام
      بزرگوار راهنمای سایتشون رو مطالعه فرمایید …

      برقرار باشید

  • شهره بزرگی 23 دسامبر 2016 / 23:39

    ممنون از کوشش شما برای اگاهی دادن به من و افرادی که در پی اگاهی هستند ان هم در کشور ایران که اختناق در ان و کمبود افراد معتدل دستیابی به وقایع را بسیار سخت می کنند. از طریق فیسبوک و زحمات دوستان و غیر دوستان با پخش ویدیوشروع به شناختتان نمودم. پاینده باشید.

  • ساحل 2 ژانویه 2017 / 22:05

    پس چرا در سایت ایشون نمیتونم این کتاب را دانلود کنم؟

    • bookman 4 ژانویه 2017 / 02:20

      با سلام …

      دوستانی که در دانلود این کتاب مشکل دارند به یوزر بنده در تلگرام پیام بدین تا مراحل رو واستون ارسال کنم …

      یوزر بنده : @bookiha

  • علی حبیب الهی 23 دسامبر 2017 / 03:37

    با سلام و عرض ادب و تشکر از بوکمن عزیز بخاطر زحمات بیدریغشان . من برای دکتر میلانی احترام فراوانی قائلم . بعد از مطالعه معمای هویدا متوجه تعهد ایشون به فلم و آرمانهای انسانی شون شدم . به اعتقاد من پهلوی ها زمانی منقرض شدن که وقتش بود و هیچ راه نجاتی نداشتن . چون خود محمد رضا برای چنان روزهایی برنامه مدونی نداشت . چند تا همفکر بدرد بخور هم نداشت که کمکش کنن . فقط بلد بود فوری فلنگو ببنده . مملکتداری شجاعت میخواد و تدبیر که ایشون هیچکدومو نداشت ضمن اینکه تو ایران هیچکسی رو جز خودش داخل آدم نمیدونست . دوستون دارم . خدا نگهدار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان