نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود کتاب فرقه های اسلامی نوشته پروفسور مادلونگ در بوکیها

درباره نویسنده : اسلام‌شناس‌ برجسته‌ آلمانى . پروفسور ویلفردمادلونگ‌ ( Wilferd Madelun ) در ۲۶ دسامبر ۱۹۳۰ میلادى (مطابق‌ ۵ دى ۱۳۰۹شمسى‌) در شهر اشتوتگارت‌ آلمان‌ متولد شد و پس‌ از گذراندن‌ تحصیلات‌ مقدماتى و متوسطه‌ به‌دانشگاه‌ قاهره‌ رفت‌ و از آنجا در سال‌ ۱۹۵۳ به‌ اخذ لیسانس‌ در تاریخ‌ و ادبیات‌ اسلامی نائل‌ گشت‌. وى‌سپس‌ به‌ تحصیلات‌ عالى در موطن‌ خود ادامه‌ داد و در سال‌ ۱۹۵۷ از دانشگاه‌ هامبورگ‌ ( Hamburg )درجه‌ دکترى در مطالعات‌ اسلامى دریافت‌ کرد. مادلونگ‌ رساله‌ دکترى خود را تحت‌ نظر اسلام‌شناسان‌مشهور آلمانى یعنی اشتروتمان‌ ( R. Strothmann ) و اشپولر ( B. Spuler ) به‌ پایان‌ رسانید.

مادلونگ‌ سه‌ سال‌ (۱۹۵۸ـ۱۹۶۰) وابسته‌ فرهنگى سفارت‌ آلمان‌ غربى در بغداد بود و سپس‌ زندگى‌علمى خود را در زمینه‌ اسلام‌شناسى به‌ شرح‌ زیر دنبال‌ کرد:

۱۹۶۳: استادیار مطالعات‌ اسلامى در دانشگاه‌ تگزاس‌ در اوستین‌ ( Austin ).

۱۹۶۴ـ۱۹۶۹: استادیار و دانشیار مطالعات‌ اسلامى در دانشگاه‌ شیکاگو ( Chicago ).

۱۹۶۹ـ۱۹۷۸: استاد اسلام‌شناسی در دانشگاه‌ شیکاگو.

۱۹۷۸ـ۱۹۹۸: استاد کرسى Laudian درعربى و مطالعات‌ اسلامى در دانشگاه‌ آکسفورد.

درخور ذکر است‌ که‌ کرسى Laudian عالى‌ترین‌ کرسى اسلام‌شناسى در انگلستان‌ و یکى از مهم‌ترین‌کرسى‌ها از نوع‌ خود در جهان‌ است‌. تدریس‌ عربى در سطح‌ عالى نیز جزو شرایط‌ این‌ کرسى است‌.

مادلونگ‌ به‌ عنوان‌ استاد مدعو در دانشگاه‌ کلمبیا و بسیارى دیگر از دانشگاه‌هاى امریکا و اروپاتدریس‌ کرده‌ است‌. وى عضو تعداد زیادى از مجامع‌ بین‌المللی اسلام‌شناسى است‌ و مرتباً در مجامع‌ وکنفرانس‌هاى بین‌المللی شرکت‌ مى‌کند.

مادلونگ‌ یکى از برجسته‌ترین‌ اسلام‌شناسان‌ معاصر به‌شمار مى‌آید و بخصوص‌ در زمینه‌های تفکراسلامى و فرق‌ و مذاهب‌ اسلامى تحقیقات‌ مذهبى انجام‌ داده‌ است‌.

شمارى از پژوهش‌های وى به‌ زبان‌ فارسى نیز ترجمه‌ شده‌ که‌ اینک‌ براى آگاهی خوانندگان‌ محترم‌ ازآنها یاد مى‌شود.




 

دیدگاه کاربران
  • مهدی 18 آوریل 2014 / 18:29

    سلام
    سپاس فراوان
    کتب موردنطرم را یافتم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان