نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود کتاب سفرنامه ی رضاقلی میرزا نوه ی فتحعلی شاه

مقدمه کتاب : یکی از فصلهای بسیار جالب توجه تاریخ جدید ایران که تاکنون هنوز تاریک مانده است پیش آمدهای پس از مرگ فتحعلی شاه و سالهای نخستین سلطنت محمد شاه است .در کتابهایی که تاکنون انتشار یافته تنها چند سطری در این زمینه میتوان یافت و حال آنکه زد و خوردها و کشمکش هایی که در میان مدعیان تاج و تخت در گرفته است در خور فصلی جداگانه از تاریخ این روزگاراست.

متن کتاب شامل سفرنامه ی بسیار جالب و شیرین رضاقلی میرزا پسر حسنعلی میرزا فرمانفرما پسر فتحعلی شاه قاجار است و ضمائم آن یاداشتهایی از ( زندگانی رضا قلی میرزا و برادران و فرزندان اوست که آقای اصغر فرمانفرسایی) نوشته و نکات بسیار جالب نیز در آنها هست .روی همرفته این کتاب قطعا از اسناد مهمی خواهد بود که تاریخ یکدوره پر آشوب و منقلب زندگی ایران را در قرن گذشته روشن خواهد کرد و یقین دارم هر چه درباره ی اهمیت کاری که در این زمینه ی آقای اصغر فرمانفرسایی قاجار کرده اند بگویم خوانندگان همینکه بمحاسن آنها پی بردند مرا مصاب خواهند دانست و مبالغه ای در ان نخواهند دید .

تهران – فروردین ماه ۱۳۴۳ – سعید نفیسی



 

دیدگاه کاربران
  • سهیلا 5 جولای 2014 / 13:26

    سلام
    همه کتابایی که گذاشتید ناشرا و نویسنده هاش راضین؟
    اجازه دانلود داریم؟
    میشه لطفا پاسختونو به ایمیلم بفرستید
    ممنون

  • بهزاد 6 جولای 2014 / 18:52

    وب سایت ایلرنیکا، سایتی است که با هدف خدمت به جامعه علمی کشور، به صورت کاملاً رایگان و بدون هیچ نوع محدودیتی مقالات آی اس آی (ISI) را برای دانلود، در اختیار محققان قرار می دهد.
    بنابراین ازین پس برای تهیه و دانلود مقالات علمی مورد نظر خود تنها کافی است نام آن ها را در پایگاه های نامبرده جستجو کرده، لینک صفحه ای که مقالات مورد نیازتان در آن قرار دارد، را در نوار دانلود سایت ایلرنیکا وارد کرده، دکمه دانلود را فشار دهید. کافی است چند لحظه منتظر بمانید تا مقاله درخواستی برای دانلود در اختیار شما قرار بگیرد.

  • بهمن 8 جولای 2014 / 00:32

    سلام
    همه کتابایی که گذاشتید ناشرا و نویسنده هاش راضین؟
    اجازه دانلود داریم؟

    سهیلا خانم سلام.من یک کتابخوان حرفه ای هستم و حدود نهصد کتاب کاغذی دارم .برخی از این کتابهای ارائه شده در بوکیها مانند کتابهای درسی، کبریت احمرند یعنی پیداکردنشان بسیار بسیار سخت است و برخی دیگر نیز راحت اجازه چاپ نمی گیرند .من ظرف این چهار سال گذشته که کاغذ گرانتر شد و دلار بالا رفت حدود سه میلیون تومان کتاب خریدم که فکر کنم اگر با نرخ امسال چاپ شوند بیش از ده میلیون ارزش دارند منظورم این است که بدانی ارزش این سایتهای دانلود این است که فردی مثل من که پول برای کتاب می پردازد نجات دهنده است هرچند لذت کتاب کاغذی چیز دیگری است ضمنا این کار موجب می گردد افراد به خواندن کتاب رغبت یابند وبهانه گرانی کتاب را دلیل نخواندن کتاب نشمارند. دست همه این عزیزان ناشر کتاب و چه عزیزان مسئول این سایت درد نکند.ای کاش دولت به قشر فرهنگی کتاب حمایت و کمک کافی می رساند.باتشکر.

    • bookman 8 جولای 2014 / 00:40

      درود و سپاس بهمن عزیز و بزرگوار …
      ممنونم از پاسخ و راهنماییتون دوست من .

  • fatima 19 نوامبر 2014 / 00:34

    دست شما درد نکنه عالیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان