نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود کتاب ترس جان « پوست » نوشته کورتزیو مالاپارته

رمان پوست ترس جان

درباره نویسنده : 

کورتزیو مالاپارته (به ایتالیایی: Curzio Malaparte) (زاده ۹ ژوئن ۱۸۹۸ – درگذشته ۱۹ ژانویه ۱۹۵۷) نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، خبرنگار و دیپلمات ایتالیایی.

وی در جنگ جهانی اول به ارتش فرانسه پیوست و پس از مجروح شدن در «جنگ شامپانی»، نشان «صلیب جنگ» (بزرگ‌ترین نشان جنگی فرانسه) را دریافت کرد. پس از بازگشت به ایتالیا به حزب فاشیست پیوست. اما رفته رفته با اندیشه‌های موسولینی مخالفت کرد و با وخامت اوضاع سیاسی در ایتالیا به فرانسه و انگلستان سفر کرد. در سال ۱۹۳۱ پس از بازگشت به ایتالیا از حزب فاشیست استعفا داد و کتاب «فن کودتا» را که علیه هیتلر بود منتشر کرد. با انتشار این کتاب به مدت پنج سال به جزیره‌ای در سیسیل تبعید شد. در سال ۱۹۴۱ به عنوان خبرنگار جنگی راهی جبهه روسیه و فنلاند شد و به خاطر گزارش‌هایش توسط آلمانی‌ها به چهار ماه اقامت در اردوگاه‌های کار اجباری محکوم شد. از سال ۱۹۴۳ تا پایان جنگ جهانی دوم رابط متفقین و پارتیزان‌های ایتالیایی بود.

 

درباره کتاب :

پوست معروفترین اثر کورتزیو مالاپارته است که در سال ۱۹۴۹ نوشته شد و سبب گفتگوی بسیار گردید و حتی به مراکز قضایی نیز کشیده شد. و تقریبا بلافاصله به تمام زبانهای زنده دنیا ترجمه شد و موفقیتی فوق العاده به دست آورد.
مالاپارته زندگانی اش را در متهم و محکوم کردن گذرانید و آثاری خلق کرد که نمایاننده ی زمانه ی ما است و وی را هم ردیف بزرگترین هندمندان جهان قرار می دهد.
مالاپارته در این کتاب روی دوم سکه ی جنگ جهانی دوم و آزاد شدن اروپا از دست اروپایی را نشان می دهد. و به روشنفکران مخصوصا روشنفکرنماها می فهماند که بدانید اگر آلمانها مردم را کشتند، آمریکاییها – پس از سزارین جنگ که وسیله ی موجودات پرجیب ماورای اطلس انجام شد- آنان را پوساندند و کشتن کسی از پوساندنش شرافتمندانه تر است…

 




 

توسط
تومان