نکته : برای دانلود کتابها، روی لینک راست کیک کرده و گزینه ی save link as و یا ذخیره ... را بزنید .

دانلود کتابهای به خونسردی و در کمال خونسردی نوشته ترومن کاپوتی

درباره کتاب :ترومن استرکفوس پرسونز (به انگلیسی: Truman Streckfus Persons) (زاده ۱۹۲۴ در نیواورلئان – درگذشته ۲۵ اوت ۱۹۸۴ لوس آنجلس) شناخته شده با نام ترومن کاپوتی (به انگلیسی: Truman Capote) نویسندهٔ آمریکایی‌ست.

در سن پنج سالگی مادرش او را ترک می‌کند و سرپرستی‌اش را خاله‌هایش در نیواورلئان به عهده می‌گیرند. از سن ده سالگی شروع به نوشتن می‌کند و اولین داستانش میریام در بیست سالگی منتشر می‌شود.

اولین رمانش صداهای دیگر، اتاق‌های دیگر شخصیت او را به عنوان کسی که دیگران را همواره به چالش می‌کشد معرفی کرد.

او دوست تنسی ویلیامز بود اما این دوستی با موفقیت صبحانه در تیفانی کمرنگ شد. کاپوتی شش سال را صرف نگارش کتاب در کمال خونسردی کرد که برگرفته از خبر واقعی قتل‌عام یک خانواده در کانزاس است و به او فرصت می‌دهد تا اولین رمان غیر داستانی اش را بنویسد. او زمان زیادی را صرف مصاحبه با شاهدان و دو قاتل و بررسی گزارش پلیس می‌کند. این کتاب در سال ۱۹۶۵ با تیراژی میلیونی برای او شهرت، موفقیت و ثروت به همراه می‌آورد. با این کتاب به اوج موفقیت می‌ر سد و نمی‌تواند هرگز کتاب دیگری در این اندازه بنویسد زندگی نامه نویسش جرالد کلارک علت را زمان طولانی تحقیق و خستگی ناشی از کار سنگین می‌داند اما دلیل واقعی افسردگی او اعتیاد شدید به الکل و تاثیری است که دیدار او با پری اسمیت یکی از قاتلین بر او بجا گذاشته او که همجنس‌گرا بود رابطه‌ای عاطفی با اسمیت برقرار می‌کند همچنین کاپوتی در او خود را می‌بیند اگر به ادبیات گرایش پیدا نمی‌کرد.

در سال ۱۹۵۸ کتاب ۱۲۰ صفحه‌ای صبحانه در تیفانی او را به شهرت می‌رساند. این کتاب که از زبان راوی داستان که نویسنده جوانی است بازگو می‌شود و شرح دیدار نویسنده با همسایه طبقه پایین خانه‌اش است که دختری جوان زیبا اما غیر متعارف است که هر آنچه آزادی اش را محدود کند بر نمی‌تابد. سبک جالب نگارش کاپوتی زیبایی این داستان تلخ و شیرین را دو چندان می‌کند.

ترومن کاپوتی و سینما

فیلم ترومن کاپوتی به کارگردانی بنت میلر در سال ۲۰۰۵ که نویسنده را در زمان نگارش کتاب در کمال خونسردی به تصویر می‌کشد، اسکار بهترین هنرپیشه مرد را برای فیلیپ سیمور هافمن به ارمغان می‌آورد. در کمتر از یکسال فیلم دیگری در مورد او بنام بدنام اکران می‌شود که نشان می‌دهد تا چه حد زندگی و کارهایش همچنان بحث بر انگیز است. ترومن کاپوتی خود در فیلم قتل با مرگ به کارگردانی رابرت مور (۱۹۷۶) در کنار بازیگرانی چون پیتر سلرز، الک گینس و پیتر فالک نقش آفرینی می‌کند.




 

دیدگاه کاربران
  • آماندا 27 سپتامبر 2015 / 08:20

    سلام ممنون برای زحماتی که میکشید.. بارها از اینجا کتاب دانلود کردم.. پاینده باشید

    • bookman 27 سپتامبر 2015 / 21:08

      سلام بزرگوار ..

      خواهش میکنم
      امیدوارم مفید واقع شده باشه واستون

  • خسرو 5 اکتبر 2015 / 12:04

    با سلام سایت مفید و کارامدی دارید . لطفا بخش موسیقی و کتابهای مرتبط با موسیقی ایرانی را نیز اضافه کنید .

    • bookman 5 اکتبر 2015 / 21:56

      دررود بر شما
      بروی چشم …

  • فائزه 16 اکتبر 2015 / 16:37

    سلام و درود برشما
    میشه خواهش کنم کتاب پرتقال کوکی با ترجمه ی پری رخ هاشمی رو هم در سایت قرار بدید؟؟
    خیلی گشتم ولی پیداش نکردم

    با تشکر فراوان

    • bookman 16 اکتبر 2015 / 17:39

      با سلام

      متاسفانه با ترجمه ای که فرمودید موجود نداریم …

  • کاوه 21 اکتبر 2015 / 00:33

    دست مریزاد به خاطر سایت عالی و دانلود ساده و بی دنگ وفنگ. آرزوی توفیق دارم واسه ت . لطفاً اگه مقدور شد کتاب اولیس اثر جیمز جویس رو هم بذارین . تشکر دوباره

  • ندا 6 فوریه 2018 / 04:16

    سلام من تازه با سایتتون اشنا شدم می خواستم بدونم که کتاب هایی که قرار دادید تو هر زمینه ای ایا بدون سانسور و تحریف هست یا خیر؟ ممنون میشم که پاسخ بدید به دلیلل اینکه کمتر اتفاق میفته که کتاب ترجمه شده بخونم چون کتاب های چاپ جدید و ترجمه شده امروزی به دلیل تحریف های زیاد دیگه حسی که نویسنده میخواسته و تصورش میکرده به خواننده منتقل نمیکنه

    • bookman 7 فوریه 2018 / 20:59

      سلام ندای عزیز
      به جمع بوکیها خوش اومدید

      در مورد کتابها باید عرض کنم که سعی شده کتابها چاپ اول و تا جایی که ممکن بوده چاپهای قدیمی باشه …
      این عنوان بدون سانسور هست و میتونیید با خیال راحت از خوندنش لذت ببرید و مطمین باشید که سانسوری روش صورت نگرفته و بسیار هم کمیاب هست این خسنه در بازار

  • احسان 20 اکتبر 2021 / 15:22

    لینک هر دو کتاب ارور میدهد.

    • bookman 20 اکتبر 2021 / 23:01

      درود بر شما
      لینک دانلود اصلاح شد
      با تشکر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان